Víte, co jíte? Nakličte si zdravá semínka mungo fazolek.

Nejen příznivci „živé kuchyně“, tzv. raw stravování si mohou připravit kličky fazole mungo. Můžete se k nim s klidem přidat. A víte, čím je raw kuchyně specifická? Připravuje jídlo z přirozených potravin, nejlépe z těch, které jsou v dosahu a dojezdu od svého bydliště. Tito lidé nejraději odebírají zeleninu a ovoce od domácích farmářů, podporují tak jejich podnikání, a hlavně podporují své zdraví. Jedí převážně zeleninu, ovoce a v jejich stravě jim nechybní ani zdravé tuky ve formě ořechů, a to jak vlašských, lískových, ale výjimečně i z jiných zdrojů, např. pekanových, makadamových apod. Každý ořech má svou specifickou chuť a pomáhá při jiných onemocněních a nedostatku vitamínů.luštěniny vhodné ke klíčení
Raw čili živá strava má tu výhodu, že se jí pouze čerstvé jídlo, které vařením jinak ztrácí hlavně vitamíny. A jedním z dalších výtečných věcí je obstarávání vitamínů v přirozené formě, např. klíčením semínek. Semínka je třeba vybírat velmi pečlivě a nejlépe je nakoupit v bio obchůdku. Mohla být i chemicky ošetřena, což v „zeleném“ obchodě nehrozí.
Proč klíčit?

  1. Jíte čerstvou potravinu.
  2. Jíte plnohodnotné vitamíny v živé formě.
  3. Máte přísun vápníku, hořčíku, železa, draslíku a minerálů v přirozené formě.
  4. Nepřehlédnutelná je i porce vlákniny.
  5. Je to zábava!různodruhový zeleninový salát

Jak klíčit?

  1. V obyčejném zahradník truhlíku, v nakličovací misce, nakličovací sklenici, na vatě.
  2. Připravte si zelené drobné mungo fazolky a propláchněte je čistou studenou vodou.
  3. Vložte do nádoby a zalijte vodou tak, aby byly lehce ponořené.
  4. Denně je alespoň 2x propláchněte. V letním horku je proplachujte vícekrát.
  5. Po pár dnech fazolky vyženou klíčky.
  6. Sklízejte!

Závěr?

  1. Stali se z vás zahradníci, ani nevíte jak.
  2. Máte zdroj zdravých vitamínů vždy při ruce.
  3. Víte, co jíte!
  4. Klíčky mají široké použití v kuchyni – můžete je konzumovat jen tak, anebo na žitný chléb pomazaný tvarohovou pomazánkou a posypanou vašimi výrůstky. V zeleninovém salátu, v polévce anebo jako ozdoba běžných jídel.